FAQ

Zit je met iets? Misschien vind je hier een antwoord.

  • Tot wanneer kan ik een huurauto reserveren en ophalen? +

    U kunt een huurauto online reserveren 24uur per dag, 7 dagen per week. U kunt een huurauto ophalen en retour brengen tijdens de navolgende openingstijden. Maandag tot en met Vrijdag van 08.00 t/m 18.00. Zaterdag & Zondag van 08.00 t/m 17.00. Of op afspraak.

  • Kan ik een huurauto telefonisch reserveren? +

    Nee helaas kunt u niet telefonisch reserveren. Het reserveren van een huurauto bij Hola Auto Verhuur kan enkel online via onze website www.holaautoverhuur.nl

  • Vanaf welke leeftijd kan ik een huurauto reserveren en besturen? +

    De minimale leeftijd om een huurauto bij Hola Auto Verhuur te huren en te besturen is 21 jaar, ook voor een 2e bestuurder is de leeftijd 21 jaar. Vanaf 21 jaar is er geen eigen risico van toepassing.  

  • Wat voor een rijbewijs heb ik nodig? +

    U heeft een geldig rijbewijs nodig welke toelaat om een auto of bestelbus te mogen besturen

  • Welke documenten moet ik voorleggen als ik mijn huurwagen ophaal? +

    Het eerste is gelijk het belangrijkste. Huur je een auto of bestelwagen bij Hola Autoverhuur, dan ben je verplicht om dubbele legitimatie mee te nemen. Dat houdt in dat je zowel je geldige rijbewijs als een ID kaart of paspoort moet kunnen laten zien. Heb je alleen een rijbewijs mee? Dan kunnen wij je helaas geen auto of bestelwagen verhuren. Dit heeft te maken met de strenge eisen van onze verzekeraar. Wij moeten namelijk kunnen bewijzen dat we er alles aan hebben gedaan om de huurder goed te identificeren, om op die manier misbruik van onze huurauto’s tegen te gaan.

  • Is de huurauto welke ik reserveer de definitieve auto? +

    Ja de huurauto welke u reserveert is exact de auto welke voor u op locatie klaar staat, enkel de kleur kan afwijken.

  • Wat zit er in de huurprijs van een huurauto inbegrepen? +

    Inbegrepen in de huurprijs: de huur van de auto, wegenbelasting, volledige wettelijke aansprakelijkheid verzekering, schade, glas en diefstal verzekering (all-risk verzekering), eigen risico van 0,- euro.  Ook is inbegrepen 125km per dag, 2e bestuurder en 24uur per dag pechhulp.

  • Wat zit er in de huurprijs van een bestelwagen inbegrepen? +

    Inbegrepen in de huurprijs van een bestelwagen: de huur van de bestelwagen, wegenbelasting, volledige wettelijke aansprakelijkheid verzekering, schade, glas en diefstal verzekering (all-risk verzekering). Ook is inbegrepen 125km per dag, 2e bestuurder en 24uur per dag pechhulp. Eigen risico van 300,- euro inclusief btw voor particulieren en bedrijven.

  • Wat zit er niet in de huurprijs van een huurauto inbegrepen? +

    In de huurprijs is uw brandstofverbruik, extra kilometers boven de 125km per dag en inzittende verzekering niet inbegrepen Nacht service (afleveren of inleveren van de huurauto) 21:00-07:00 (EUR 20.00). Schade ontstaan door off road rijden en schade aan het interieur is niet verzekerd. Kosten extra km huurauto (boven de 125km per dag (daarna 0,15 per km)

  • Wat zit er niet in de huurprijs van een bestelwagen inbegrepen? +

    In de huurprijs is uw brandstofverbruik, extra kilometers boven de 125km per dag en inzittende verzekering niet inbegrepen Nacht service (afleveren of inleveren van de huurauto) 21:00-07:00 (EUR 20.00). Schade ontstaan door off road rijden en schade aan het interieur is niet verzekerd.  Kosten extra km bestelwagen (boven de 125km per dag (daarna 0,25 per km) Bij “Bovenhoofdse schade” aan een bestelwagen geldt een eventueel verlaagd eigen risico niet. Bovenhoofdse schade is schade aan het voertuig of schade aangebracht door het voertuig op een hoogte vanaf 1,90 meter vanaf de grond. Het eigen risico voor “Bovenhoofdse schade” is 1500,-euro inclusief btw voor particulieren en 4750,-euro exclusief btw voor bedrijven.

  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren? +

    Je kan tot 48 uur voor aanvang van de huur kosteloos annuleren. Dit kan je het beste doen door te bellen, je mag natuurlijk ook mailen. Annuleer je binnen 48 uur voor aanvang van de huur, dan wordt 50% van het huurbedrag in rekening gebracht. Doe dit altijd telefonisch, de mail wordt in sommige gevallen niet op tijd gelezen! Bij het niet ophalen van het voertuig (no show) wordt het gehele huurbedrag in rekening gebracht.

  • Moet ik een waarborg betalen en heb ik een creditcard nodig? +

    Voor een huurauto hoeft u bij Hola Auto Verhuur geen waarborg te betalen en wij hebben geen creditcard van u nodig. Voor een bestelwagen/bakwagen moet u bij Hola Auto Verhuur wel een waarborg betalen van 350euro, dit kunt u doen per pin of creditcard.

  • Kan ik een babystoel of kinderzitje huren? +

    Ja bij het reserveren van een huurauto kunt u een babystoel of kinderzitje huren. Deze optie wordt tijdens het online reserveringsproces aangeboden.

  • Hoe moet ik mijn reservering betalen? +

    U kunt uw reservering betalen tijdens het ophalen van uw huurauto. Wij aanvaarden voor de betaling van uw huurauto: Visa & Mastercard, Maestro, American Express, en bank kaarten. De betaalkaart waarmee de huurauto wordt betaald moet op naam staan van degene die de huurovereenkomst met ons aangaat.    

  • Zijn er na mijn reservering nog bijkomende kosten? +

    Na de reservering zijn er  mogelijk navolgende bijkomende kosten: Extra gereden km meer als 125km per dag (daarna 0,15 per km)

  • Hoe is het brandstof beleid bij Hola Auto Verhuur +

    Onze brandstofpolicy is heel eenvoudig. Wij leveren de huurauto met een volle brandstoftank af en bij het inleveren moet u ervoor zorg dragen dat de brandstoftank volledig is gevuld. Indien bij het inleveren van de huurauto de brandstoftank niet volledig is gevuld, rekenen wij u de brandstof door plus een handling fee van 50,- euro.

  • Waar moet ik mijn huurauto ophalen in Eindhoven (Airport)? +

    U kunt de huurauto ophalen op ons kantoor gelegen aan de Luchthavenweg 81 unit 017d, Eindhoven - Nederland. Indien u met het vliegtuig aankomst op Eindhoven Airport, dan belt u als u in de aankomsthal staat het navolgende telefoonnummer (0031) (0)40-240.40.42 en een van onze medewerkers staat binnen 10 minuten met de door u gereserveerde huurauto voor het airport gebouw op de "drop-off and pick-up parking"  

  • Waar moet ik mijn huurauto inleveren in Eindhoven (Airport)? +

    U moet uw huurauto inleveren op ons kantoor gelegen aan de Luchthavenweg 81 unit 017d, Eindhoven - Nederland Indien u vertrekt vanaf Eindhoven Airport dan staat een medewerker van ons te wachten op een afgesproken datum en tijdstip om de wagen in ontvangst te nemen    

  • Mag iemand anders tijdens mijn huurperiode met de huurwagen rijden? +

    Alleen de personen die met hun naam vermeld staan op het contract als bijkomende chauffeurs mogen rijden.

  • Ik heb pech onderweg en/of een lekke band, wat moet ik doen? +

    U belt 040-240.40.42 een medewerker van Hola Auto Verhuur zal u verder van dienst zijn.

  • Er is een verkeersongeluk gebeurd waarbij mijn huurauto betrokken partij is, wat moet ik doen? +

    Bij elk ongeluk waar u betrokken partij bij bent moet de politie gebeld worden op de navolgende nummer 112, zodat deze de nodige vaststellingen kunnen doen om verzekeringstechnisch in orde te zijn. Tevens moet het Europese schadeformulier ingevuld worden en door alle betrokken partijen ondertekend worden. Indien u geen politie inschakelt en/of het Europese schadeformulier onvolledig invult, waardoor de verzekeringmaatschappij zich terug trekt dan bent u hoofdelijk aansprakelijk voor alle veroorzaakte schade. Tevens dient u binnen 12 uur nadat het ongeval is gebeurd Hola Auto Verhuur hiervan op de hoogte te brengen via het noodnummer 040-240.40.42. Een medewerker van Hola auto Verhuur zal met u verdere afspraken maken.

  • Mijn huurauto is gestolen, wat moet ik doen? +

    Bij diefstal van de huurauto dient u onmiddellijk aangifte te doen bij de politie. U bent hoofdelijk aansprakelijk voor een correcte aangifte en een schriftelijke proces verbaal hiervan opgemaakt door de Politie. Tevens dient u binnen 12 uur na aangifte van diefstal Hola Auto Verhuur hiervan op de hoogte te brengen via het noodnummer 040-240.40.42. Een medewerker van Hola Auto Verhuur zal met u verdere afspraken maken.

  • Ik heb de verkeerde brandstof getankt, wat moet ik doen? +

    Indien u constateert dat u de verkeerde brandstof heeft getankt dan moet u onmiddellijk de huurauto niet meer gebruiken, tevens belt u het noodnummer 040-240.40.42. Een medewerker van Hola Auto Verhuur zal met u verdere afspraken maken. Het tanken van verkeerde brandstof kost 300,- euro

  • Ik ben de sleutel van mijn huurauto kwijtgeraakt, wat moet ik doen? +

    U belt het noodnummer 040-240.40.42. Een medewerker van Hola Auto Verhuur zal met u verdere afspraken maken. Het verliezen van de sleutel van uw huurauto kost 300,- euro.

  • Het interieur van de huurauto is tijdens uw huurperiode ernstig vervuild en/of beschadigd? +

    Het ernstig vervuilen en het beschadigen van het interieur, ontbreken van SD kaarten, brandblusser, gevarendriehoek, fluor hesjes en verbanddoos, tijdens de huurperiode wordt volledig aan u doorgerekend. Onder ernstig vervuilen van het interieur wordt verstaan vlekken in de interieurbekleding.

  • Mag ik met mijn huurauto naar het buitenland? +

    Nee u mag met de huurauto niet naar het buitenland, de huurauto is hier niet verzekerd. Als u met de auto naar het buitenland wenst te gaan dient u ons hierover te informeren en zullen wij de verzekering uitbreiden met het land waar u naar toe gaat. De kosten voor het uitbreiden van de verzekering bedraagt 35,- euro

  • Mogen er huisdieren in de huurauto vervoerd worden? +

    Nee in de huurauto mogen geen huisdieren vervoerd worden.

  • Mag er gerookt worden in de huurauto? +

    In de huurauto mag NIET gerookt worden. Indien er geconstateerd wordt dat er gerookt is in de huurauto, kost dit een boete van 1.000,- euro

  • Ik wil mijn huurperiode verlengen, hoe moet ik dat doen? +

    U moet deze verlenging aanvragen 24 uur voor einde huurperiode, door op de homepage van onze website de knop “contact” aan te klikken en daar de gevraagde verlenging aan te vragen. Binnen 12 uur heeft u van ons een antwoord.

  • Wat gebeurd er met verkeersboetes tijdens mijn huurperiode? +

    Verkeerboetes kunnen pas enkele weken nadat de overtreding is veroorzaakt bij ons binnen komen. Wij zullen u bij de verbaliserende instantie identificeren, en u ontvangt rechtstreeks de boete van de verbaliserende instantie. Hola Autoverhuur brengt u 15,-euro administratie kosten per boete in rekening voor de administratieve afhandeling hiervan.

  • Wat is het noodnummer van Hola Auto Verhuur? +

    Het noodnummer van Hola Auto Verhuur is (0031) (0)40-240.40.42

Staat je vraag er niet bij? Vul onderstaand formulier in en wij geven je een reactie!